Mafinn

Magyar egyetemista Finnországban - Történetek a Mikulás országából, egy egyetemista bőröndjéből

Szállás

2022. november 12. 09:32 - Csenki Janka

 Sajnon már rögtön a szállásfoglaláskor szembesülnöm kellett a ténnyel, (amit bár tudtam, mégis rosszul érintett) hogy Finnország elég drága.  Az egyetem konkrét kollégiumot nem biztosít, azonban a HOAS és az Unihome (szállásközvetítő cég diákoknak) rendelkezésre áll négy féle szállásajánlattal. Azonban érdemes megfontolni, felfedezni lehetőségeinket.

 A Helsinki Egyetemre jelenkezni a mobilityonline felületén lehetett, ahol is az adatok kitöltését, dokumentumok feltöltését követően le lehetett adni igényünket az általuk közvetített apartmanok egyikére. A nehézsége a dolognak, hogy csak egyet választhatunk, de közel sem biztos, hogy arra kapunk ajánlatot (már ha egyáltalán kapunk ajánlatot).

 Én a legolcsóbb alternatívát jelöltem meg: Unihome room with shared kitchen, 441€/hó. Azonban másmilyen szállást ajánlottak fel, egy olyat, aminek a bérlése havonta 610€ lett volna. Teljesen sokkolódtam, hisz ez az összes ösztöndíjamat elvitte volna. Szerencsére adtak gondolkodási időt az elfogadásra, így volt lehetőségem alternatívák után kutatni. Bár elég stresszes volt, azt meg kell hagyni.

 Sokat gondolkodtam megéri-e elfogadni, hiszen a többi cserediák is ott fog lakni, így a közösségi élet valószínűleg odahelyeződik majd. Megismerhetek ott olyan embereket, akik egyébként más szakokon tanulnak, más egyetemeken. Azonban ha elfogadom nem marad pénzem a programokon való részvételre, ami a közösségi élettől való elesést is jelenti, ezen kívül pedig egy életen át bánnám, ha ki kellene hagynom az izgalmas eseményeket.

 Szerencsére volt kihez fordulnom a PTE-n. Megismertem olyan diákokat, akik jártak már Finnországban, Helsinkiben, ők roppant segítőkészek voltak, nagy hálás is vagyok nekik! Így kötöttem ki végül a Haaga Institute Fundation-nél (https://www.haaga-asuntola.info/en/). Ez eredetileg a Haaga-Helia Egyetem tanulói számára biztosít szállást, ám ha van üres helyük, akkor bárki jelentkezhet. Végül emellett döntöttem, el is fogadták a jelentkezésemet. Az apartmanért mindössze 340€-t fizetek havonta. Egy olyan lakásban lakok együtt 2 spanyol lánnyal, amiben saját szobám van, hármónkra közös fürdőszobával és konyhával, ráadásul még erkélyünk is van. A mosoda közös a összes blokkban lakóval (2 mosógép és 2 szárítógép), fogalásos rendszerrel működik reggel 7-től esete 10-ig, de ez nem okoz nagy fennakadást. Sokszor előfordult már, hogy hirtelen döntöttem el, hogy mikor akarok mosni és eddig mindig akadt szabad időpont mikor nekem megfelelt. 

A szobám jól felszerelt: van egy egyszemélyes ágyam, egy óriási íróasztalom (tényleg óriási, nagyobb mint a konyhaasztalunk), asztali lámpával, éjjeliszekrényem, és egy ruhásszekrény amiben kényelmesen el lehet férni. Ami az ágyneműt illeti, huzatot mindenképp magunknak kell hozni, azonban párna- és paplanbelsőt tudnak adni. Bár jelezni kellett külön, hogy szeretnénk, nem adtak automatikusan. A konyhánkban vannak evőeszközök, egy serpenyő, egy lábas és tepsi is, amit ők biztosítottak, bár ezt nem tudom, hogy minden lakásban így van-e. Ami nem túl praktikus, és annyira nem örültem neki, hogy hűtő van, azonban fagyasztó nincs. Bár hideg időszakban valószínűleg elég kipakolni az erkélyre a fagyasztanivalókat.

 A vezető akivel leveleztem, nagyon korrekt volt és gyorsan válaszolt, így a szerződésem is hamar elkészült. Ami kissé különös volt, hogy nem kellett előre aláírnom és online visszaküldenem, hanem mindketten csak akkor írtuk alá, mikor megérkeztem. Eleinte picit aggódtam, de szerencsére nem próbáltak átverni. 

 Én augusztus végén érkeztem, a szállást viszont csak teljes hónapokra lehet lefoglalni, így az első pár napomat egy Airbnb-s apartmanban töltöttem. Erre érdemes mindenképp rákérdezni az adott szállásnál.

joo.jpg

img_20220901_123943.jpg

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mafinn.blog.hu/api/trackback/id/tr2917927733

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása